Efektywna rekrutacja – blog w służbie rekrutacji

Fot. unsplash.com

General practice training (GPT) jest flagowym programem zrzeszającym przedstawicieli służb medycznych obszaru północnej Szkocji. Mimo znacznej renomy i aktywności ukierunkowanej w stronę dotarcia do docelowej grupy odbiorców, GP (General Practicie) od niemal pięciu lat zmagało się z  problemem przyciągnięcia odpowiednich kandydatów.

 

Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że w okolicy nie ma firm proponujących podobne programy stażowe lub stanowiska pracy wymagające zatrudnienia osób o powyższych kwalifikacjach. Z pewnością rekrutacji do programu nie uławiał fakt, że lokalizacja miejsca GPT nie jest postrzegana jako szczególnie atrakcyjna.

 

Blog w służbie rekrutacji

 

Wychodząc naprzeciw trudnościom związanym z pozyskaniem odpowiednich kandydatów na przełomie 2012/2013 podjęto decyzję o zmianie kierunku i podjęciu stanowczych działań w procesie naboru i selekcji kadr. GP chcąc dostosować się do zmian, za sprawą których znacząco spadło zainteresowanie oferowanymi stażami. Organizacja skierowała swoje działania ku rosnącemu znaczeniu mediów społecznościowych i networkingu. Założony został blog w służbie rekrutacji, a jego prowadzenie powierzono osobom biorącym udział w stażu.

 

Blog rozwiązał problem z dotarciem do pożądanej grupy odbiorców oraz zainteresowanie ich oferowanymi stażami w docelowej lokalizacji (północna Szkocja). Podjęte działanie pozwoliło bez kosztów wypromować program, dotrzeć do potencjalnych kandydatów spoza mało popularnego regionu północnej Szkocji. Dzięki funkcji newslettera bieżące aktualności docierały do wszystkich osób, które zapisały się na subskrypcję, a publikacje umieszczane na blogu GP zyskały rzesze użytkowników.

 

Rezultaty

 

Funkcjonalności bloga umożliwiły autorom pomysłu sprawdzać zaawansowane statystyki dotyczące m.in. odwiedzin, częstotliwości wyświetlania poszczególnych elementów oraz zarządzać zainteresowaniem w sposób najbardziej korzystny dla organizatora staży. Przeprowadzone analizy wykazały, że w kolejnych latach 2012-2014 zainteresowanie stażami sukcesywnie wzrastało. Osiągnięto również główny cel, jakim było zainteresowanie ofertą osób spoza rejonu północnej Szkocji. W 2014 ponad 80% miesięcznych odwiedzin na blogu pochodziło z Anglii, a główne zadanie zespołu zajmującego się rekrutacją zostało zrealizowane.

 

Strzał w dziesiątkę

 

Blog w służbie rekrutacji niewątpliwie przyczynił się do sukcesu programu stażowego. Myślę, że także świetnie sprawdził się z perspektywy employer brandignu, promując profesjonalny wizerunek organizatora stażu oraz zyskując licznych odbiorców.

 

Odnoszę wrażenie, że wśród polskich organizacji rozwiązanie jakim jest wykorzystanie bloga w procesie rekrutacji nie było dotychczas szczególnie popularne. Owszem każda firma dbająca o swój wizerunek posiada dobrze zrobioną zakładkę „kariera” oraz profile w mediach społecznościowych. Zdecydowanie nie wyczerpuje to jednak całego spektrum funkcjonalności bloga. Przedstawione badanie oraz jego rezultaty rzucają zupełnie inne, nowe światło na  zastosowanie tego rozwiązania w służbie rekrutacji. Czekamy na polskie przykłady i sukcesy w tej dziedzinie. Być może znacie firmy które mają świadomość znaczenia blogosfery i potrafią w umiejętny sposób wykorzystywać jej funkcjonalności? Wśród szeregu zalet rekrutacyjnego bloga na pewno istotne są finanse. Każdy kto publikował ogłoszenia w popularnych portalach społecznościowych czy portalach pracy wie, że koszty jakie musimy ponieśc publikując w nich są znaczne, a zakres funkcjonalności często niewystarczający. Z każdym kolejnym wymaganiem, czy też w przypadku portali społecznościowych, poziomem dostępu do danych i możliwości komunikowania się z kandydatami, koszty ponoszone przez firmę rosną. Zatem z perspektywy finansowej rozwiązanie to również wydaje się być atrakcyjne.

 

 

Źródło:

Green, P. (2015). Innovations and developments, Education for Primary Care, 26, 113-115 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *