Think Tank – sposób na zmianę myślenia

Fot. unsplash.com

Branża HR w Polsce od wielu lat pokazuje w jaki sposób efektywnie można wykorzystać potencjał praktyków i teoretyków. O sile tego zjawiska mogą świadczyć liczne konferencje i inne wydarzenia branżowe, których rezultatem są wspólnie realizowane projekty komercyjne i naukowe. Niewątpliwie stanowią one szansę rozwoju dla przedsiębiorstw oraz możliwość praktycznej implikacji dla naukowców. Jestem pewna, że sami znacie wiele działań z tego zakresu, z pewnością sami braliście w nich udział. Ciekawa jestem czy są Wam znane nowe inicjatywy typu Think Tank, stanowiące przede wszystkim wyzwanie dla HR-owców?

 

Think Tank – inaczej zespół ekspertów – takie grono od lat cieszy się za granicą ogromną popularnością, wspierając określone środowiska branżowe. Cenni i doświadczeni specjaliści spotykają się robiąc krok w kierunku nowych, pionierskich działań, dążąc do dokonania zmian w myśleniu o zarządzaniu ludźmi w organizacjach. Służą radą, wyznaczają trendy, skłaniają do refleksji oraz generują nowe pomysły. Przede wszystkim napędzają branżę HR do podejmowania wyzwań w odniesieniu do najważniejszego kapitału w organizacji – pracowników.

 

Ważne światowe inicjatywy Think Tank:

 

Global HR Think Tank

The HR Think Tank Series

HR Executive Circle 

 

 

Warto również przyjrzeć się inicjatywom na lokalnym rynku, w Polsce powstała – HR Influencers.

 

Co o inicjatywie piszą jej założyciele:

 

„HR Influencers to zainaugurowana oficjalnie w styczniu 2016 roku platforma współpracy 50 najbardziej wpływowych liderów branży Human Resources w Polsce. Inicjatywa w swym założeniu skupia osoby skuteczne w rozwijaniu kapitału intelektualnego oraz marki przywództwa w swoich firmach i otoczeniu, kreatorów trendów w swoich obszarach zawodowych, zaangażowanych w budowanie best practices dla pozostałych profesjonalistów HR w Polsce oraz rozwiązań dla całego rynku pracy. Osoby wspierające biznes w skutecznym zarządzaniu w dobrym stylu, kreowaniu kultury organizacyjnej wokół wartości oraz budujące markę lidera wysokiej reputacji w swoim otoczeniu.

 

 

 

Misją założycieli HR Influencers jest wypracowanie oraz transfer najlepszych praktyk HR poprzez zbudowanie społeczności zaangażowanych praktyków, ogólnopolski program mentoringowy, nawiązanie współpracy z organizacjami biznesowymi i organizacjami pracodawców w Polsce, a także definiowanie kompetencji, których potrzebuje strategiczny praktyk HR. Do projektu, oprócz grona 50 wartościowych dyrektorów HR, zaproszonych zostanie również grono 100 managerów o najlepiej rokującym potencjale rozwojowym, uczestników programu mentoringowego i potencjalnych sukcesorów. Założycielką i pomysłodawczynią projektu jest Joanna Malinowska-Parzydło, wieloletnia dyrektor personalna w polskich mediach, założycielka Personal Brand Institute oraz Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu, blogerka (jestesmarka.pl).”

 

 

 

Do grona założycieli HR Influencers należą także:


 

  • Małgorzata Bartler (Alior Bank)
  • Joanna Bilecka (Serum)
  • Maja Chabińska-Rossakowska (DHL)
  • Mariola Raudo (Nestle)
  • Elżbieta Rosiak (Bank Pekao)
  • Andrzej Borczyk (Microsoft)
  • Grzegorz Skibiński (Citi Bank Handlowy)

 

 

Ciekawa jestem rozwoju inicjatywy. Was również zachęcam do obserwacji działań założycieli. Osobiście liczę na dużą dawkę wiedzy, wyzwań i inspiracji, opartych na wartościowych projektach zrealizowanych na rodzimym rynku. Skuteczne wdrożenia sprawdzone w polskich realiach niewątpliwie posłużą jako przykłady do dalszych działań i rozwoju  HR.

 

Aby zobaczyć jakie zalety posiadają tego typy wydarzenia, zachęcamy do obejrzenia video z działań Global HR Think Tank.

 

 

 

 

Źródło:

http://hrinfluencers.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *