Jednominutowy menedżer inspiruje

Fot. pixabay.com

Choć minęło już kilka lat od publikacji pierwszego wydania książki Jednominutowy menedżer (dr Ken Blanchard i Spencer Johnson) wciąż budzi ona wiele emocji. W dalszym ciągu korzystają z niej miliony osób na całym świecie. W związku z nowym wydaniem „Nowy Jednominutowy menedżer” (2015) przypomnimy Wam powyższą publikację.

Autorzy w nietypowy sposób, w formie metafory przedstawili techniki zarządzania ludźmi bazując na jednominutowych celach, pochwałach i reprymendach. Plan gry jednominutowego menedżera przedstawia się następująco:

 

 

Opracowanie własne na podstawie (Blanchard, Johnson, 2011)

Opracowanie własne na podstawie (Blanchard, Johnson, 2011)

Poprzez swoją prostotę w ujęciu tematu, twórcy opowiadania mogli dotrzeć zarówno do zarządzających jak i zarządzanych. Książka opiera się na prostych radach dających czytelnikowi wiedzę dotyczącą tego, jak stać się bardziej efektywnym. Zatem w czym tkwi tajemnica efektywności?

Zapraszamy do zapoznania się ze złotymi myślami autorów i poszukiwania w nich odpowiedzi na powyższe pytanie.

„Efektywni menedżerowie – zarządzają sobą, a także swoimi współpracownikami w taki sposób, aby dzięki ich pracy i organizacja i ludzie odnosili korzyści.”

„Ludzie którzy o sobie myślą, osiągają dobre rezultaty.”

„Istota jakości polega na tym, że dostarcza się ludziom produkt i usługę, której rzeczywiście oczekują i potrzebują.”

„Problem pojawia się wtedy, gdy zarysowuje się różnica między tym, co rzeczywiście się dzieje, a tym co chcielibyśmy, żeby się działo.”

„Pomóż ludziom w pełni wykorzystać własny potencjał…przyłapuj ich na tym, że robią coś dobrze.”

„Nie ma lepszego sposobu na wykorzystanie minuty, niż zainwestowanie jej w ludzi.”

„Podstawowym czynnikiem motywującym ludzi do działania jest możliwość uzyskania informacji zwrotnej na temat własnych osiągnięć.”

„Informacja zwrotna to śniadanie mistrzów.”

„Wszyscy ludzi są potencjalnie wybitni.”

„Niektórzy ludzie pozornie wydają się mierni.”

„Nie daj się zwieść pozorom.”

„Człowiek to nie zachowania, człowiek to osoba, która kieruje zrachowaniami.”

„Manipulacja polega na tym, że nakłania się ludzi do robienia rzeczy, których nie są świadomi lub na które się nie godzą.”

„Cele dają początek zachowaniom, konsekwencje podtrzymują zachowania.”

Mamy nadzieję, że wymienione sentencje zainspirują Was do ponownego przeczytania wspomnianego opowiadania i skłonią Was do przemyśleń na temat metod przywództwa. Życzymy sobie i innym efektywnych menedżerów.

Źródło: dr K.Blanchard, S.Johnson, (2011), Jednominutowy menedżer, MT Biznes Sp. Z o.o.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *